An Unbiased View of مریضی کنگو

Wiki Article

افزایش مخالفت آمریکایی‌ها با جنگ در غزه؛ استعفا در وزارت خارجه در اعتراض به حمایت نظامی از اسرائيل

سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال که به خواب و استراحت نیاز دارند

اگر چه بثورات دردناک زونا در یک طرف صورت، گردن یا بالاتنه در بیشتر موارد وجود دارد، این بیماری می‌تواند اشکال مختلف دیگری نیز داشته باشد. اشکال کمتر رایج زونا عبارت‌اند از:

○ اگر زونا بر اعصاب سر تأثیر بگذارد، سندرم رمزی هانت می‌تواند رخ دهد و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به فلج جزئی صورت یا کاهش شنوایی شود.

هنوز به درستی مشخص نیست که چرا بیماری زونا فقط یک رشته عصبی خاص را درگیر می‌کند. اما برخی از عواملی که می‌تواند باعث تحریک و فعال شدن مجدد این ویروس شود، عبارتند از:

پس از بروز تاول ‌ها برای تسكین درد بهتر است به نكات زیر توجه كرد:

از عوارض زونا در بزرگسالان می‌توان به ضایعات پوستی بیشتر و عفونت‌های میکروبی که بر اثر تاول‌های باز به وجود می‌آیند، اشاره کرد.

بیماری زونا غالباً افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند را درگیر می‌سازد.

مواد بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین که به شکل کرم، ژل، اسپری یا پد پوستی موجود است.

اشخاص با سابقه ابتلا به بیماری آبله مرغان در دوران کودکی

اسب چارلی اصطلاحی رایج برای گرفتگی ناگهانی و غیرارادی عضلات بررسی علل و علائم گرفتگی عضلات پا (اسب…

دومین عارضه جانبی شایع و شدید ناشی از بیماری زونا، بروز بیماری زونا در خواب عفونت باکتریایی در پوست ناحیه‌ای از بدن است که تاول‌های زونا در آن قرار داشته است. خود این عفونت‌‌ها می‌تواند منجر به بروز عوارض شدیدتری از قبیل قانقاریای سطحی و زخمی شدن پوست شود.

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل گفت که هیچ چیز مانع هدف اسرائیل برای از بین بردن همیشگی حماس و آزادی گروگان‌های هفتم اکتبر نخواهد شد.

راه پیشگیری از زونا چیست و چطور افراد بالغ از آن در امان می‌مانند؟ بزرگسالانی که ۵۰ سال سن دارند یا مسن‌تر هستند نیز باید واکسن زونا را دریافت کنند که به آن در اصطلاح پزشکی «واکسن ایمن‌سازی واریسلا زوستر» گفته می‌شود.

Report this wiki page